mammatillalgot.blogg.se

Den 23 april 2013 så föddes världens charmigaste pojke! Han heter Algot och hans föräldrar kunde inte vara mer stolta! :)

Som vanligt..

Kategori: Allmänt

..så gick jag inte och la mig när jag sa att jag skulle.. Jag tittade på dessertmästarna och åt alldeles för många bitar daimfudge :)
Jag har aldrig gjort just fudge förut eftersom att jag är lite "allergisk" mot sånt man ska koka ihop, iallafall sånt som är mer avancerat än "fem-minuters-kola", men den här var väldigt enkel att göra och den gick hem hos alla! Så god! Receptet finns på lindas bakskola, hon skriver för tidningen hembakat och det är säkert flera gånger i veckan som hon lägger upp recept som jag vill testa :)


När jag satt där nere i köket och tittade på dessertmästarna så började jag tänka lite på vad jag har framför mig och hur jag ska lösa mitt problem. Jag har nämligen "bara" kvar säkerhetskontrollen och några muntliga frågor (jag ska förklara några saker inom ett visst område på bussen) och sen är jag klar med mitt busskort. Teorin klarade jag den 11/11 och uppkörningen hade jag för en vecka sen, och då klarade jag körningen men missade på säkerhetskontrollen och det muntliga medan körningen var klockren! Problemet är att för mig så är det inte "bara" med det muntliga eftersom att jag har svårt för att förklara saker och ting. Jag vet vad jag ska förklara men jag får inte ut orden som krävs för att jag ska bli förstådd och samtidigt så blir jag osäker och tvivlar på att jag tänker rätt och sen blir det kladdkaka av allt. Iallafall så började jag tänka tillbaka på min skolgång och kom fram till att jag alltid haft samma problem. Kom sedan på något som kan vara en lösning, men jag har inte bestämt mig för hur jag ska göra än.. 

Nu ska jag däremot sova för nu är jag trött och det lär ju inte bli en tidig kväll imorgonkväll heller och fredagmorgon ringer väckaren 02.50..

Godnatt


Kommentarer


Kommentera inlägget här: