mammatillalgot.blogg.se

Den 23 april 2013 så föddes världens charmigaste pojke! Han heter Algot och hans föräldrar kunde inte vara mer stolta! :)

Hur svårt ska det vara?

Kategori: Allmänt

Jag började rätt tidigt imorse med att försöka få tag på försäkringskassan och när jag kom fram så sa dom att det var överbelastat och att jag skulle försöka igen senare, så det gjorde jag och fick samma svar igen.. Tror att jag fick svar efter 15 gången jag ringde dit, eller ja.. med svar menar jag att jag fick en plats i telefonkön (plats 400 för att vara exakt) så nu väntar jag på att dom ska ringa upp mig istället..

Imorgon kommer barnläkaren att ringa mig, för nu är det snart dags att prova ge mat med mjölk i till Algot, han har snart varit mjölkfri i 5 månader. Ska bli spännande att få höra hur det går till, hur ska vi göra för att testa och hur märker vi om han tål lite eller om han inte tål mjölk överhuvudtaget? När jag ammade han så tålde han att jag åt mjölk (märkte ingen skillnad om jag var mjölkfri eller ej) men när vi gav han mjölkbaserad ersättning så kräktes han i mer än 1 dygn.. ja, som sagt, det ska bli spännande att få veta hur vi ska gå till väga :)

På tal om att väga.. Nu är jag peppad för att få bort dom sista kilona från graviditeten! Jag är väldigt peppad och vill börja nu, men vi har pratat om att eventuellt ha en tävling oss syskon emellan (och respektive), men om man inte vill vara med så behöver man inte.. men jag tror att det skulle ge mig lite extra motivation om vi är flera om det :) Vill kunna ha mina gamla kläder igen, och jag vill kunna köpa nya kläder som jag känner mig bekväm och snygg i :)

Nä, nu ska jag hänga lite tvätt och sen så ska jag fortsätta vänta på att fk ringer :)

Lägger upp en bild från när Algot var riktigt liten, våran lilla sötnos som snart blir 9 månader! Det här är första bilden som jag tog med min telefon :) Tänk vad tiden springer iväg..


Kommentarer


Kommentera inlägget här: