mammatillalgot.blogg.se

Den 23 april 2013 så föddes världens charmigaste pojke! Han heter Algot och hans föräldrar kunde inte vara mer stolta! :)

Shopping med mormor

Kategori: Allmänt

Jag, mamma och Algot var på stan idag och shoppade lite. Nu är Algot snart helt redo för en höst och vinter utomhus. Han har en regnjacka, en fleecejacka att ha under den, en höstjacka och en vinteroverall. Sen så har han några tjockare tröjor, långkalsonger och vantar. Än fattas det saker, men vi är en bit påväg iallafall. Ska skaffa en extra regnjacka och lite annat för det kan vara bra att ha på förskolan så man slipper dra det fram och tillbaka (så slipper man glömma nåt hemma också). 

Imorgon ska jag jobba, börjar 05.30 i Umeå så jag borde sova för länge sen, men det är lite svårt att slappna av. Algot har fått feber igen, han hade lite feber i fredags men har varit feberfri sen fredagkväll men när vi kom hem idag så hade han 40 graders feber men fick en Ipren och då sjönk febern en del. Hoppas han blir frisk snart! Han ska vara hemma från förskolan imorgon, men jag får sluta så att jag hinner hem innan Jonas ska fara på jobbet så det löste sig ändå. 

Hittade en riktig fin och mysig tröja på kappahl, Algot kommer bli så fin i den!

Och här är vinteroverallen. Vet inte om det syns så bra men den är iallafall mörkgrön. Ville ha den som var orange, men den fanns inte i rätt storlek så det fick bli den gröna, men den är ju också fin! :) 

Sen så blev det även två pyjamasar att ha när det blir lite kallare :) 

 Köpte en regnjacka via en köp/sälj sida på Facebook. Ett riktigt fynd!


Nu ska jag göra mina mackor och sen ska jag sova :)

Godnatt

Kommentarer


Kommentera inlägget här: