mammatillalgot.blogg.se

Den 23 april 2013 så föddes världens charmigaste pojke! Han heter Algot och hans föräldrar kunde inte vara mer stolta! :)

Tiden går fort :)

Kategori: Allmänt

Det känns som om det var igår, men det har redan gått ett halvår :)

För 6 månader sedan vid den här tiden så hade vattnet gått och värkarna startat. Vågade knappt tro att dagen äntligen var här, dagen då två skulle bli tre :) Men så var det! Värkarna ökade ganska snabbt i styrka och vid elva så ringde jag till förlossningen och dom ville att vi skulle komma dit för en koll, så vi packade in våra väskor i bilen och åkte iväg. På förlossningen så fick vi komma in på ett undersökningsrum och jag kommer aldrig glömma fjärilarna jag fick i magen när barnmorskan sa "ni kommer att få barn idag" :) värkarna fortsatte hela dagen och jag satt ca 1 1/2 timme i duschen och sen skulle dom precis visa mig hur lustgasen fungerade när dom började misstänka att bebisen låg med rumpan ner, så iväg till ett rum där det fanns ett ultraljud och där konstaterade dom att rumpan var ner. Sen fick vi komma vill vårt rum igen där dom förberedde mig för kejsarsnitt och ca 40 minuter efter dom upptäckte att rumpan låg neråt så föddes våran lilla Algot! Jonas fanns vid min sida hela tiden och han gjorde verkligen ett bra jobb under förlossningen ;)

Algot växer så det knakar och han är världens snällaste pojke! idag kl 17.59 är det exakt 6 månader sedan Algot kom ut till oss <3

Mamma och pappa älskar dig Algot, och det kommer vi alltid att göra! <3

Kommentarer


Kommentera inlägget här: