mammatillalgot.blogg.se

Den 23 april 2013 så föddes världens charmigaste pojke! Han heter Algot och hans föräldrar kunde inte vara mer stolta! :)

Hmm

Kategori: Allmänt

Algot har börjat sova längre på nätterna nu och det började han med för några veckor sedan. Förra veckan så satt jag och funderade lite medan jag ammade och nu i veckan så får vi se om jag har "rätt" :) jag började iallafall tänka på Algots sov och mat tider på natten och Jonas arbetsschema.. Kommer Algot att ändra sin "mat och sovklocka" efter Jonas arbetstider eller kommer han att äta och sova på samma sätt oavsett om Jonas jobbar förmiddag eller eftermiddag? Förra veckan jobbade Jonas eftermiddag och då åt Algot nattmålet någon gång mellan 23-00.30 och sen sov han till 6-7 tiden, sen åt han igen om somnade om till 10-11. Idag är det måndag och Jonas har förmiddag och första dagen verkar min teori stämma iallafall, får se hur resten av veckan ser ut. Tror att Algot åt vid 22.30 igår och sen somnade han direkt, han sov tills 03.32 (vaknade typ max 2 minuter efter Jonas hade farit) och nu har han ätit och sover igen. Jonas hade kollat in i sovrummet innan han for och då sov Algot fortfarande.

Får fortsätta med mina funderingar lite senare i veckan, nu ska jag sova för jag får snart besök. Ett av mina kusinbarn kommer hit när hon slutat jobba (08.15), vi ska äta frukost, surra lite och sen ta en promenad så det är nog bäst att jag sover lite till, hoppas Algot sover tills väckaren ringer :) godnatt/godmorgon!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: