mammatillalgot.blogg.se

Den 23 april 2013 så föddes världens charmigaste pojke! Han heter Algot och hans föräldrar kunde inte vara mer stolta! :)

Man lär sig av sina misstag?

Kategori: Allmänt

Dom säger ju stt man lät sig av sina misstag.. Får bara hoppas att den här mamman också gör det! Skulle på toa och lämnade dörren öppen, Algot sprang iväg och det blev tyst, väldigt tyst. Knappt en minut senare kommer jag in i köket och där står Algot och håller i flaskan med matolja. Bevisen tyder på att han försökt dricka ur flaskan, för det är matolja i en rand hela vägen från halsen ner till magen. Dessutom så står pojken och stampar i oljan och skrattar! Tog av han flaskan och ställde den på bänken och tog sedan i pojken och bar han upp till duschen och duschade av han all olja och sen på med blöjan. Torkade upp oljan från golvet och började göra en flaska välling, vänder mig om och ser att Algot återigen håller i flaskan med olja och den här gången är det mycket olja han hunnit hälla ut, men han hann inte trampa i det den här gången. Släpper allt jag håller i och springer dit och börjar torka. Sen hör jag bara ett plask och ser att Algot hällt ut hela flaskan över sig.. Hade hett i 2 msk av pulvret + kallt vatten så han fick nog en liten chock.. Så.. In med pojken i duschen igen och sen städade jag undan allt medans han tittade lite på bamse.. 

Hoppas att mamman lärt sig att ställa sakerna lite längre in i fortsättningen och nästa gång jag är in på en mataffär ska jag kolla efter en oljeflaska med skruvkork! 



Kommentarer

  • Alice säger:

    Jag vill bara tipsa dig om min julkalender. Varje advent fram till jul hittar du en roliga tävling! Senaste luckan hittar du här: http://alicelindstrom.se/2014/november/lucka-1-2.html#comment

    2014-12-05 | 17:04:07
    Bloggadress: http://alicelindstrom.se

Kommentera inlägget här: